what’s your why?

hét recept om succesvol af te vallen

Heb je daar wel eens over nagedacht? Bijna iedereen met overgewicht wil afvallen. Kilo’s kwijt. Maar wat is hét recept om succesvol af te vallen? Ik verklap het in deze blog. 

waarom wil jij afvallen?

Waarom wil jij afvallen? What’s your why? Wil je die ene spijkerbroek weer aankunnen? Je aantrekkelijker voelen? Of zelfverzekerder over straat lopen? Of baal je van je buik die in de weg zit bij het vastmaken van je veters? Loop je te hijgen en te puffen als je met je kinderen speelt? Of heb je daar eigenlijk helemaal geen zin in en puf voor…. Wil je gezonder worden?

we weten hoe het moet, toch?

Je laten verleiden tot de zoveelste belofte van snel slank. Je op een dieet storten en er achter komen dat dit niet werkt. Althans niet voor de lange termijn. Helaas wordt je van lijnen alleen maar zwaarder. En ongezonder. Gewicht verliezen lukt pas, als jouw lijf, jouw motor, weer als een zonnetje gaat draaien. En is goede brandstof, onderhoud, reparatie en kilometers maken voor nodig. Voor jouw lijf betekent dit voldoende en gezond eten, goed slapen, herstellen, ontspannen en bewegen. Uit voldoende en gezond, voedzaam, eten halen alle cellen in jouw lijf de brandstof om te kunnen doen wat ze moeten doen. Slapen en ontspannen zijn belangrijk om de cellen te laten werken. Slaap je slecht en weinig en heb je veel stress, dan gaat je lijf zich focussen op een noodsituatie en is een goede verbranding en werking van jouw cellen niet van belang. Je gaat zelfs extra vet opslaan. En bewegen, vooral ook buiten, levert je de zuurstof die de verbranding aanwakkert. Als deze factoren spelen dus mee. Want stel je eens voor, helpt het jouw auto om er zo weinig mogelijk slechte benzine in te gooien (lijnen), er nooit meer naar om te kijken (herstel) en er niet mee te rijden (bewegen)? Je lijf werkt net zo!

zoek naar jouw “why”

Helder voor jezelf hebben waarom je iets wilt, is de eerste stap. Probeer het voor je te zien, echt te voelen wat het je gaat opleveren. Wat betekent het voor je, als je weer met gemak achter je kinderen aan kunt rennen. Of je hond, dat mag natuurlijk ook…. Maak het plaatje zo echt mogelijk. 

en dan pas naar “wat” en “hoe”

Als je weet waarvoor je het doet, wat het je gaat opleveren, is het gemakkelijker om veranderingen door te voeren. Veranderen is namelijk moeilijk. Je bent gemaakt om alles wat voorbij komt aan eten en drinken te verorberen. Je bent ook gemaakt om lekker te luieren zodra de kans zich voor doet. En om op iedere prikkel (gevaar?) te reageren die voorbij komt. Zo zitten jouw genen nu eenmaal in elkaar, vanuit de oertijd waarin voedsel schaars was en er gerust moest worden na de jacht en zodra en zo vaak dit kon. Je kunt er dus in principe niets aan doen dat je zo bent…. tenzij je van die automatische piloot af gaat, bewuster gaat leven en gezondere keuzes gaat maken. In stappen die werken en succes opleveren. 

mijn aanpak

Ik kan je helpen met het vinden van jouw “why”, jouw motivatie. Ik kan je ook helpen met anders gaan leven, bewuster gaan leven en welke keuzes gezonder voor jou kunnen zijn. Altijd vanuit een integrale kijk. Want voor het bereiken van een gezond gewicht moet je zoals ik hierboven vertelde voldoende én gezond eten, bewegen, slapen en stress verminderen. Maar daarnaast is het nodig om in jezelf te geloven. Ook jij kunt gezonder leven. Gewicht verliezen. Echt waar. Het helpt daarom enorm om met meer zelfvertrouwen en liefde voor jezelf in het leven te staan. Jezelf de moeite waard te vinden om goed voor te zorgen. En om je leven te vullen met dingen die bij jou passen. Ook daar werken we dus aan tijdens de coaching. Zodat jij daarna gewoon verder gaat met gezondere keuzes. Kijk voor meer informatie op https://yourlifestylechange.nl/gezond-gelukkig/

Bronnen zijn de organisaties waar ik ben aangesloten en opgeleid:
Visiom: http://www.leefstijlcoaching.com
Mark Academy https://www.markacademy.nl/visie/

 

Add A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.